H Etihad Airways είναι αισιόδοξη για την κερδοφορία της καθ’όλη τη διάρκεια του έτους παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον παγκοσμίως.
Σύμφωνα με το πλάνο μεταφοράς 10 εκατ. επιβατών το 2012, λόγω ρεκόρ στους συντελεστές θέσης. Τα έσοδα από τις συμφωνίες κοινού κωδικού και τις συνεργασίες αυξήθηκαν κατά 51%, αποτελώντας το μεγαλύτερο σχετικό ποσοστό μέχρι σήμερα.
Η συνεισφορά των εσόδων από το γκρουπ της airberlin ξεπερνά στο τρίμηνο την εκτίμηση για όλο το έτος. Η Air Seychelles έτοιμη να ισορροπήσει έσοδα και έξοδα το 2012, τον πρώτο χρόνο της συμφωνίας με την Etihad Airways
Η Etihad Airways, ο εθνικός αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ανακοίνωσε έσοδα για το τρίτο τρίμηνο του 2012 που ανέρχονται σε $1,3 δις, παρουσιάζοντας 19% αύξηση σε σχέση με το 2011 ($1,1 δις.). Τα έσοδα-ρεκόρ οφείλονται στην κατά 23% αύξηση επιβατών φτάνοντας τους 2,79 εκατ. επιβάτες στο τρίμηνο (2011: 2,27 εκατ.).
Οι συντελεστές θέσης με ποσοστό 81,2% σημειώνουν την καλύτερη απόδοση σε τρίμηνο της αεροπορικής, με τον αριθμό επιβατών σήμερα να βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου για το 2012, να ξεπεράσει δηλαδή τα 10 εκατ.
Η αύξηση στα έσοδα συνεχίζει να ξεπερνά την ανάπτυξη της αεροπορικής σε σχέση με τη χωρητικότητα και η Etihad Airways παραμένει αισιόδοξη για επίτευξη κερδοφορίας καθόλη τη διάρκεια του έτους, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Τα έσοδα επιβατών ενισχύθηκαν από τα έσοδα συμφωνιών κοινού κωδικού και συνεργασιών και παρουσίασαν αύξηση 51%, αγγίζοντας τα $182 εκατ. (2011: $121 εκατ.). Οι 38 συνεργάτες της Etihad Airways συνείσφεραν στη δημιουργία ενός συνολικού δικτύου 315 προορισμών, μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλης αεροπορικής εταιρεία της Μέσης Ανατολής.
Σημαντική ήταν η συνεισφορά της airberlin, στην οποία η Etihad Airways έχει 29,21% μερίδιο μετοχών.
Η εκτενής συμφωνία κοινού κωδικού και οι κοινές συμφωνίες μάρκετινγκ μεταξύ των δύο εταιρειών, έχουν αποδώσει στην Etihad Airways μέχρι σήμερα $51 εκατ. έσοδα, ξεπερνώντας τις αρχικές εκτιμήσεις για όλο το 2012.
Η Etihad Airways και η airberlin έχουν μεταφέρει συνολικά περισσότερους από 150.000 επιβάτες στα δίκτυά τους μέχρι σήμερα. Οι δύο εταιρείες έχουν θέσει τις βάσεις για περαιτέρω συνέργιες συγκράτησης του κόστους μέσα από αμοιβαία προγράμματα συντήρησης, το ολοκληρωμένο πρόγραμμα 787 Dreamliner και διεθνή εκπροσώπηση στις πωλήσεις.
Η Air Seychelles, στην οποία η Etihad Airways κατέχει μερίδιο 40%, συνεχίζει να αναπτύσσει τα έσοδα της μέσα από αύξηση στη συχνότητα των δρομολογίων και συμφωνίες κοινού κωδικού. Η αεροπορική εταιρεία έχει τέσσερα δρομολόγια στο Άμπου Ντάμπι και προσφέρει διασυνδέσεις κάτω των τεσσάρων ωρών την εβδομάδα. Η Air Seychelles μειώνει τα κόστη καθώς αξιοποιεί συνέργειες, επωφελείται από οικονομίες κλίμακας και έχει ενσωματώσει τις υποστηρικτικές λειτουργίες των γραφείων της με την Etihad Airways στο Άμπου Ντάμπι.
Η Air Seychelles βάσει των σχεδίων θα ισορροπήσει έσοδα και έξοδα το 2012, τον πρώτο χρόνο της πενταετούς σύμβασης διαχείρισης με την Etihad Airways, επιβεβαιώνοντας μία σημαντική μεταστροφή στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας μετά από αρκετά χρόνια απωλειών.
Η Virgin Australia, στην οποία το μερίδιο της Etihad Airways ανέρχεται σε 10%, συνέχισε τη σημαντική συνεισφορά της με τα έσοδα συμφωνιών κοινού κωδικού στην Etihad Airways να αυξάνονται κατά 16% ανά χρόνο.
Ο James Hogan, Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Etihad Airways, δήλωσε: «Το τρίτο τρίμηνο συνεχίσαμε την πρόοδό μας με δυνατή απόδοση στους βασικούς δείκτες και είμαστε πεπεισμένοι πως θα έχουμε κερδοφορία καθόλη τη διάρκεια του έτους, με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τη συμβολή των συμφωνιών κοινού κωδικού και των συνεργατών μας. Αυτό το κομμάτι της στρατηγικής μας αποδίδει ένα σημαντικό και αυξανόμενο έσοδο, συμπληρώνοντας το διψήφιο ποσοστό οργανικής ανάπτυξης».
Η Etihad Airways και η airberlin έχουν μεταφέρει συνολικά περισσότερους από 150.000 επιβάτες στα δίκτυά τους μέχρι σήμερα. Οι δύο εταιρείες έχουν θέσει τις βάσεις για περαιτέρω συνέργιες συγκράτησης του κόστους μέσα από αμοιβαία προγράμματα συντήρησης, το ολοκληρωμένο πρόγραμμα 787 Dreamliner και διεθνή εκπροσώπηση στις πωλήσεις.
Η Air Seychelles, στην οποία η Etihad Airways κατέχει μερίδιο 40%, συνεχίζει να αναπτύσσει τα έσοδα της μέσα από αύξηση στη συχνότητα των δρομολογίων και συμφωνίες κοινού κωδικού. Η αεροπορική εταιρεία έχει τέσσερα δρομολόγια στο Άμπου Ντάμπι και προσφέρει διασυνδέσεις κάτω των τεσσάρων ωρών την εβδομάδα. Η Air Seychelles μειώνει τα κόστη καθώς αξιοποιεί συνέργειες, επωφελείται από οικονομίες κλίμακας και έχει ενσωματώσει τις υποστηρικτικές λειτουργίες των γραφείων της με την Etihad Airways στο Άμπου Ντάμπι.
Η Air Seychelles βάσει των σχεδίων θα ισορροπήσει έσοδα και έξοδα το 2012, τον πρώτο χρόνο της πενταετούς σύμβασης διαχείρισης με την Etihad Airways, επιβεβαιώνοντας μία σημαντική μεταστροφή στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας μετά από αρκετά χρόνια απωλειών.
Η Virgin Australia, στην οποία το μερίδιο της Etihad Airways ανέρχεται σε 10%, συνέχισε τη σημαντική συνεισφορά της με τα έσοδα συμφωνιών κοινού κωδικού στην Etihad Airways να αυξάνονται κατά 16% ανά χρόνο.
Ο James Hogan, Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Etihad Airways, δήλωσε: «Το τρίτο τρίμηνο συνεχίσαμε την πρόοδό μας με δυνατή απόδοση στους βασικούς δείκτες και είμαστε πεπεισμένοι πως θα έχουμε κερδοφορία καθόλη τη διάρκεια του έτους, με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τη συμβολή των συμφωνιών κοινού κωδικού και των συνεργατών μας. Αυτό το κομμάτι της στρατηγικής μας αποδίδει ένα σημαντικό και αυξανόμενο έσοδο, συμπληρώνοντας το διψήφιο ποσοστό οργανικής ανάπτυξης».
Τα έσοδα από τις συμφωνίες κοινού κωδικού της Etihad Airways αποτελούν το 18% του συνολικού εσόδου επιβατών στο τρίμηνο.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Etihad Airways επέκτεινε περαιτέρω το δίκτυό της υπογράφοντας συμφωνίες απευθείας πτήσεων και συμφωνίες κοινού κωδικού με τις Aer Lingus, China Eastern Airlines, RAK Airways.
Η Etihad Airways συνέχισε να μειώνει τα κόστη, με το κόστος ανά διαθέσιμη χιλιομετρική θέση, -με εξαίρεση τα καύσιμα-, να μειώνεται στο χαμηλότερο επίπεδο για το έτος. Η ανεξάρτητη έρευνα των συμβούλων αεροπορίας Seabury, έδειξε πως η Etihad Airways έχει το χαμηλότερο κόστος τριμήνου για το δείκτη διαθέσιμων χιλιομετρικών θέσεων, σε σύγκριση με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες που παρέχουν όλες τις υπηρεσίες.
Τα καύσιμα παρέμειναν το μόνο υψηλό λειτουργικό κόστος για την εταιρεία, και αντιστοιχούν σε ποσοστό 37% των συνολικών εξόδων τριμήνου. Το 80% των καυσίμων της Etihad Airways αντισταθμίζεται σε επίπεδα τιμών αρκετά κάτω από τις τρέχουσες τιμές της αγοράς με 21 κορυφαίους διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για το υπόλοιπο του 2012, ως μέρος ενός τριετούς συνεχόμενου προγράμματος αντιστάθμισης.
Ο James Hogan συμπλήρωσε: «Συνεχίζουμε να βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα απίστευτα δυσχερές περιβάλλον λειτουργίας. Οι τιμές των καυσίμων παραμένουν υψηλές και η διεθνής οικονομία αντιμετωπίζει προκλήσεις. Η Ευρωζώνη βρίσκεται σε δύσκολη θέση ενώ κάποιες αγορές της Μέσης Ανατολής είναι εύκαμπτες ακόμα».
«Παρόλα αυτά, η μεγάλη κατάτμηση των δραστηριοτήτων μας, μας βοηθά να εξασφαλίσουμε διαρκή ανάπτυξη κερδοφορίας. Η Αυστραλία όπως επίσης και βασικές αγορές στην Ασία έχουν ισχυρή απόδοση. Τα δρομολόγια μας στην Κίνα – Πεκίνο, στη Σαγκάη και στο Τσενγκτού παρουσιάζουν δυναμική, η οποία θα ενισχυθεί από την ανάπτυξη σύνδεσης των αγορών στην Αφρική και από συμφωνίες κοινού κωδικού».
Στο τρίτο τρίμηνο, η Etihad παρουσίασε τα καθημερινά δρομολόγια της στο Λάγος, νέα δρομολόγια στην Αχμανταμπάντ (από 1 Νοεμβρίου) και στην Αντίς Αμπέμπα (από 2 Νοεμβρίου). Παράλληλα, για το 2013 έχουν ανακοινωθεί νέα δρομολόγια στην Ουάσινγκτον, στο Σάο Πάολο και στην Πόλη Χο Τσι Μι.
Η ανάπτυξη του δικτύου θα ενισχυθεί περαιτέρω με την παράδοση τριών νέων αεροπλάνων στους επόμενους 3 μήνες, δύο Airbus A320 και ένα Boeing 777-300ER τριών καμπινών – ενώ αναμένονται άλλα 14 αεροσκάφη προς παράδοση το 2013 (έξι Boeing 777-300ER, πέντε Airbus A320/A321, δύο φορτηγά – αεροσκάφη Boeing 777 και ένα φορτηγό – αεροσκάφος Airbus A330).
Τα έσοδα από την Etihad Cargo σημείωσαν αύξηση 6% σε σχέση με το 2011 φτάνοντας τα $181,6 εκατ. Ο στόλος των έξι αεροπλάνων – φορτηγών αποκλειστικά για μεταφορές φορτίων συμπεριλαμβανομένου του διευρυμένου δικτύου της Etihad Airways, εξυπηρετεί έξι προορισμούς φορτίων (Άμστερνταμ, Μπενγκάζι, Ντουμπάι, Χαν, Χονγκ Κόνγκ, Τζιμπουτί, Καμπούλ και Σαρτζά).
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, υπηρεσίες εμπορευμάτων ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στο Νταμάμ και στη Ντόχα, αυξήθηκαν σε Λιβύη και σε Ιταλία και αναβαθμίστηκαν στο Χόνγκ Κόνγκ.
Στο τρίμηνο, η Etihad Cargo μετέφερε 93.560 τόνους εμπορευμάτων, παρουσιάζοντας 18% αύξηση από το αντίστοιχο διάστημα του 2011 (79.378 τόνους) ενώ οι πελάτες επωφελήθηκαν από περισσότερες επιλογές προορισμών από τις νέες υπηρεσίες επιβατών που παρουσιάστηκαν πρόσφατα.
Επίσης αυξανόμενος είναι ο αριθμός των εργαζομένων από τα ΗΑΕ στην Etihad Airways, καθώς ο χιλιοστός εργαζόμενος ξεκίνησε να εργάζεται στην εταιρεία. Ακόμη, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι εργαζόμενοι από τα ΗΑΕ ήταν ο μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων στην Etihad, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση από το 2008 που βρίσκοταν στην ένατη θέση.
Οι εργαζόμενοι από τα ΗΑΕ αποτελούν το 21% του εργατικού δυναμικού της εταιρείας και το πλάνο Εμιρατοποίησης, όπως παρουσιάστηκε το 2007, προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών σταδιοδρομίας για τους κατοίκους των ΗΑΕ, συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων δόκιμων πιλότωντεχνικών μηχανικών, αποφοίτων μάνατζερ, καθώς και προσωπικό υπηρεσιών επισκεπτών και πρακτόρων τηλεφωνικού κέντρου.
Το 2012 η Etihad παρουσίασε δύο νέα προγράμματα προσέλκυσης ατόμων από τα ΗΑΕ για να συμμετέχουν στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της εταιρείας, ως μέρος προγράμματος ανάπτυξης αποφοίτων για τον τομέα των πωλήσεων και λειτουργιών αεροδρομίου. Στα προγράμματα Εμιρατοποίησης εντάσσονται 570 εκπαιδευόμενοι σε διάφορους τομείς της εταιρείας.
Ο James Hogan κατέληξε: «Η Κυβέρνηση του Άμπου Ντάμπι έχει αναγνωρίσει τον τουρισμό ως ένα από τους επτά τομείς που θα οδηγήσουν στη δημιουργία θέσεων εργασίας στα Εμιράτα για αυτή τη δεκαετία. Στην Etihad είμαστε περήφανοι που έχουμε το δικό μας ρόλο στην πραγμάτωση αυτού του οράματος και στην στήριξη των εργασιών του Συμβουλίου Tawteen του Άμπου Ντάμπι».
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Etihad Airways επέκτεινε περαιτέρω το δίκτυό της υπογράφοντας συμφωνίες απευθείας πτήσεων και συμφωνίες κοινού κωδικού με τις Aer Lingus, China Eastern Airlines, RAK Airways.
Η Etihad Airways συνέχισε να μειώνει τα κόστη, με το κόστος ανά διαθέσιμη χιλιομετρική θέση, -με εξαίρεση τα καύσιμα-, να μειώνεται στο χαμηλότερο επίπεδο για το έτος. Η ανεξάρτητη έρευνα των συμβούλων αεροπορίας Seabury, έδειξε πως η Etihad Airways έχει το χαμηλότερο κόστος τριμήνου για το δείκτη διαθέσιμων χιλιομετρικών θέσεων, σε σύγκριση με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες που παρέχουν όλες τις υπηρεσίες.
Τα καύσιμα παρέμειναν το μόνο υψηλό λειτουργικό κόστος για την εταιρεία, και αντιστοιχούν σε ποσοστό 37% των συνολικών εξόδων τριμήνου. Το 80% των καυσίμων της Etihad Airways αντισταθμίζεται σε επίπεδα τιμών αρκετά κάτω από τις τρέχουσες τιμές της αγοράς με 21 κορυφαίους διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για το υπόλοιπο του 2012, ως μέρος ενός τριετούς συνεχόμενου προγράμματος αντιστάθμισης.
Ο James Hogan συμπλήρωσε: «Συνεχίζουμε να βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα απίστευτα δυσχερές περιβάλλον λειτουργίας. Οι τιμές των καυσίμων παραμένουν υψηλές και η διεθνής οικονομία αντιμετωπίζει προκλήσεις. Η Ευρωζώνη βρίσκεται σε δύσκολη θέση ενώ κάποιες αγορές της Μέσης Ανατολής είναι εύκαμπτες ακόμα».
«Παρόλα αυτά, η μεγάλη κατάτμηση των δραστηριοτήτων μας, μας βοηθά να εξασφαλίσουμε διαρκή ανάπτυξη κερδοφορίας. Η Αυστραλία όπως επίσης και βασικές αγορές στην Ασία έχουν ισχυρή απόδοση. Τα δρομολόγια μας στην Κίνα – Πεκίνο, στη Σαγκάη και στο Τσενγκτού παρουσιάζουν δυναμική, η οποία θα ενισχυθεί από την ανάπτυξη σύνδεσης των αγορών στην Αφρική και από συμφωνίες κοινού κωδικού».
Στο τρίτο τρίμηνο, η Etihad παρουσίασε τα καθημερινά δρομολόγια της στο Λάγος, νέα δρομολόγια στην Αχμανταμπάντ (από 1 Νοεμβρίου) και στην Αντίς Αμπέμπα (από 2 Νοεμβρίου). Παράλληλα, για το 2013 έχουν ανακοινωθεί νέα δρομολόγια στην Ουάσινγκτον, στο Σάο Πάολο και στην Πόλη Χο Τσι Μι.
Η ανάπτυξη του δικτύου θα ενισχυθεί περαιτέρω με την παράδοση τριών νέων αεροπλάνων στους επόμενους 3 μήνες, δύο Airbus A320 και ένα Boeing 777-300ER τριών καμπινών – ενώ αναμένονται άλλα 14 αεροσκάφη προς παράδοση το 2013 (έξι Boeing 777-300ER, πέντε Airbus A320/A321, δύο φορτηγά – αεροσκάφη Boeing 777 και ένα φορτηγό – αεροσκάφος Airbus A330).
Τα έσοδα από την Etihad Cargo σημείωσαν αύξηση 6% σε σχέση με το 2011 φτάνοντας τα $181,6 εκατ. Ο στόλος των έξι αεροπλάνων – φορτηγών αποκλειστικά για μεταφορές φορτίων συμπεριλαμβανομένου του διευρυμένου δικτύου της Etihad Airways, εξυπηρετεί έξι προορισμούς φορτίων (Άμστερνταμ, Μπενγκάζι, Ντουμπάι, Χαν, Χονγκ Κόνγκ, Τζιμπουτί, Καμπούλ και Σαρτζά).
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, υπηρεσίες εμπορευμάτων ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στο Νταμάμ και στη Ντόχα, αυξήθηκαν σε Λιβύη και σε Ιταλία και αναβαθμίστηκαν στο Χόνγκ Κόνγκ.
Στο τρίμηνο, η Etihad Cargo μετέφερε 93.560 τόνους εμπορευμάτων, παρουσιάζοντας 18% αύξηση από το αντίστοιχο διάστημα του 2011 (79.378 τόνους) ενώ οι πελάτες επωφελήθηκαν από περισσότερες επιλογές προορισμών από τις νέες υπηρεσίες επιβατών που παρουσιάστηκαν πρόσφατα.
Επίσης αυξανόμενος είναι ο αριθμός των εργαζομένων από τα ΗΑΕ στην Etihad Airways, καθώς ο χιλιοστός εργαζόμενος ξεκίνησε να εργάζεται στην εταιρεία. Ακόμη, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι εργαζόμενοι από τα ΗΑΕ ήταν ο μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων στην Etihad, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση από το 2008 που βρίσκοταν στην ένατη θέση.
Οι εργαζόμενοι από τα ΗΑΕ αποτελούν το 21% του εργατικού δυναμικού της εταιρείας και το πλάνο Εμιρατοποίησης, όπως παρουσιάστηκε το 2007, προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών σταδιοδρομίας για τους κατοίκους των ΗΑΕ, συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων δόκιμων πιλότωντεχνικών μηχανικών, αποφοίτων μάνατζερ, καθώς και προσωπικό υπηρεσιών επισκεπτών και πρακτόρων τηλεφωνικού κέντρου.
Το 2012 η Etihad παρουσίασε δύο νέα προγράμματα προσέλκυσης ατόμων από τα ΗΑΕ για να συμμετέχουν στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της εταιρείας, ως μέρος προγράμματος ανάπτυξης αποφοίτων για τον τομέα των πωλήσεων και λειτουργιών αεροδρομίου. Στα προγράμματα Εμιρατοποίησης εντάσσονται 570 εκπαιδευόμενοι σε διάφορους τομείς της εταιρείας.
Ο James Hogan κατέληξε: «Η Κυβέρνηση του Άμπου Ντάμπι έχει αναγνωρίσει τον τουρισμό ως ένα από τους επτά τομείς που θα οδηγήσουν στη δημιουργία θέσεων εργασίας στα Εμιράτα για αυτή τη δεκαετία. Στην Etihad είμαστε περήφανοι που έχουμε το δικό μας ρόλο στην πραγμάτωση αυτού του οράματος και στην στήριξη των εργασιών του Συμβουλίου Tawteen του Άμπου Ντάμπι».
πηγή:11aviation.com