Σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας, οι παραγγελίες για νέα αεροσκάφη Α320, θα ξεπεράσουν τις
2.000 (10 δισ. δολ. ) μέχρι τα τέλη Μαρτίου.Η Airbus έχει πωλήσει μέχρι σήμερα 1.878 Α320,
2.000 (10 δισ. δολ. ) μέχρι τα τέλη Μαρτίου.Η Airbus έχει πωλήσει μέχρι σήμερα 1.878 Α320,
ενώ η Boeing ξεπέρασε την Airbus το 2012 για πρώτη φορά σε έξι χρόνια και παραμένει μπροστά μέχρι τώρα.
Σημαντικό όμως γεγονός υπεροχής της Airbus είναι η εξοικονόμηση καυσίμου σε μεσαίες αποστάσεις.
Είναι γνωστό ότι η Airbus εισέβαλε στη διεθνή αεροπορική σκηνή, με την εικόνα του κατασκευαστή αεροπλάνων ευρείας ατράκτου. Όπως είναι επίσης αξίωμα ότι η εμπορική επιτυχία σε κάθε χώρο, είναι συνάρτηση, εκτός των άλλων παραγόντων, και της πολυμορφικότητας ή της γκάμας των προσφερομένων προϊόντων, καλύπτοντας συνολικά τις απαιτήσεις της αγοράς. Η Airbus από πολύ νωρίς, μέσα στα πλαίσια αυτά, μελετούσε την κατασκευή και ενός αεροπλάνου στενής ή συμβατικής διατομής ατράκτου. Το εγχείρημα δεν ήταν καθόλου εύκολο ειδικά για την εποχή εκείνη, και για να πετύχει, έπρεπε πέραν των νεωτερισμών που θα ενσωμάτωνε η νέα κατασκευή, και της ξεχωριστής δικής του προσωπικότητας, να υποστηρίζεται και από μία καλή εμπορική πολιτική. Η Ευρωπαϊκή κοινοπραξία και στον τομέα αυτόν τα πήγαινε πάντα πολύ καλά… Φαίνεται ότι και τώρα δεν θα άλλαζε τίποτε… Μέσα από τις σελίδες που ακολουθούν, με μια περιεκτική αναδρομή, θα σας περιγράψω την οικογένεια που αποτελεί σταθμό, όχι μόνο στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Αεροπορικής Βιομηχανίας, αλλά και της κατασκευάστριας εταιρείας. Και δεν θα ήταν ανακρίβεια να πω ότι είχε γυρίσει το κατάλληλο κλειδί που άνοιξε την πόρτα μιας νέας εποχής, στο δρόμο για μία εκ βάθρων αναθεώρηση τελματωμένων αντιλήψεων, που καθήλωναν την πολιτική αεροπορία στα αυστηρά πλαίσια της πεπατημένης. Στη ροή του κειμένου θα αποφύγω, κατά το δυνατόν, την αναφορά σε αριθμούς και στοιχεία που κουράζουν. Θα βρείτε μόνο τα απαραίτητα στο συνοπτικό πίνακα που ακολουθεί.

Αν θελήσουμε να ταξινομήσουμε σε πλαίσια τη διαδρομή της οικογένειας μέσα στο χρόνο, θα δούμε μία σειρά από στάδια αλληλοδιαδοχής. Το πρώτο, το εναρκτήριο αφορά στις αρχές της δεκαετίας του 80, με σκληρό ανταγωνισμό, στα δύσκολα χρόνια μίας αργής, αλλά σταθερής ανάπτυξης του νέου αεροπλάνου. Η αγορά στην περίοδο 70-80 φαινόταν ασταθής και με σημεία κορεσμού σε αεροπλάνα της κατηγορίας που η Airbus σχεδίαζε να παρουσιάσει. Ειδικά από την Αμερικανική πλευρά συνωστιζόταν στα τραπέζια των διαπραγματεύσεων, κολοσσοί όπως η Boeing και η McDonnell-Douglas, με «δυνατά χαρτιά» από αεροπλάνα που κυριαρχούσαν στο αεροπορικό στερέωμα...

