Η συμφωνία, ύψους 18,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, υπογράφηκε το πρωί στην αίθουσα τελετών του προεδρικού μεγάρου της Γαλλίας από τους γενικούς διευθυντές της Lion Air Ρούσντι Κιράνα και της Airbus Φαμπρίς Μπρεζιέ.
Ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ χαιρέτισε την συμφωνία την οποία χαρακτήρισε "ιστορική", τόσο για τη συνεργασία μεταξύ δύο μεγάλων εταιρειών της Ευρώπης και της Ασίας όσο και επειδή "διευρύνει τις προοπτικές για την αεροναυπηγική και για τη βιομηχανία". Σημείωσε ότι το συμβόλαιο αυτό εξασφαλίζει 5.000 θέσεις εργασίας στη Γαλλία για την επόμενη δεκαετία.
Η Airbus αναμένεται να αρχίσει να παραδίδει τα αεροσκάφη, 109 Α320 Neo, 65 Α321 Neo και 60 A320 από το 2014. Οι δύο πρώτοι τύποι αεροσκαφών, που θα είναι πιο "οικολογικοί" από το σημερινό Α320, θα παραδοθούν μετά το 2016.
Η Lion Air ιδρύθηκε το 1999 και ήταν μια εταιρεία χαμηλού κόστους που τότε είχε μόλις 1 αεροπλάνο, όμως στην πορεία εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Ινδονησίας. Πραγματοποιεί κυρίως πτήσεις εσωτερικού, όμως εκτελεί δρομολόγια και προς τη Σιγκαπούρη, τη Μαλαισία, το Βιετνάμ και τη Σαουδική Αραβία. Με τα αεροπλάνα που θα εξασφαλίσει από την Airbus θα ενταχθεί στο "κλαμπ" των δέκα μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών, σε αριθμό αεροσκαφών.
Ωστόσο η Lion Air απαγορεύεται να εκτελεί δρομολόγια από και προς ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς προορισμούς καθώς θεωρείται ότι δεν πληροί τους κανονισμούς ασφαλείας. Παράλληλα, δεν δημοσιεύει ισολογισμούς. Ο κύκλος εργασιών της και τα κέρδη της παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό από τους αδελφούς Κούσναν και Ρούσντι Κιράνα, τους Ινδονήσιους επιχειρηματίες που αποφεύγουν τις δηλώσεις στον Τύπο.
Ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ χαιρέτισε την συμφωνία την οποία χαρακτήρισε "ιστορική", τόσο για τη συνεργασία μεταξύ δύο μεγάλων εταιρειών της Ευρώπης και της Ασίας όσο και επειδή "διευρύνει τις προοπτικές για την αεροναυπηγική και για τη βιομηχανία". Σημείωσε ότι το συμβόλαιο αυτό εξασφαλίζει 5.000 θέσεις εργασίας στη Γαλλία για την επόμενη δεκαετία.
Η Airbus αναμένεται να αρχίσει να παραδίδει τα αεροσκάφη, 109 Α320 Neo, 65 Α321 Neo και 60 A320 από το 2014. Οι δύο πρώτοι τύποι αεροσκαφών, που θα είναι πιο "οικολογικοί" από το σημερινό Α320, θα παραδοθούν μετά το 2016.
Η Lion Air ιδρύθηκε το 1999 και ήταν μια εταιρεία χαμηλού κόστους που τότε είχε μόλις 1 αεροπλάνο, όμως στην πορεία εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Ινδονησίας. Πραγματοποιεί κυρίως πτήσεις εσωτερικού, όμως εκτελεί δρομολόγια και προς τη Σιγκαπούρη, τη Μαλαισία, το Βιετνάμ και τη Σαουδική Αραβία. Με τα αεροπλάνα που θα εξασφαλίσει από την Airbus θα ενταχθεί στο "κλαμπ" των δέκα μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών, σε αριθμό αεροσκαφών.
Ωστόσο η Lion Air απαγορεύεται να εκτελεί δρομολόγια από και προς ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς προορισμούς καθώς θεωρείται ότι δεν πληροί τους κανονισμούς ασφαλείας. Παράλληλα, δεν δημοσιεύει ισολογισμούς. Ο κύκλος εργασιών της και τα κέρδη της παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό από τους αδελφούς Κούσναν και Ρούσντι Κιράνα, τους Ινδονήσιους επιχειρηματίες που αποφεύγουν τις δηλώσεις στον Τύπο.