Σημαντική ένεση ρευστότητας παρέχει στη MIG η συμφωνία εξαγοράς-ολοκληρώθηκε χθες- της Olympic Air από την Aegean Airlines, καθώς ο όμιλος θα εισπράξει, σε πέντε δόσεις, 52 εκατ. ευρώ, ενώ στα ταμεία του έχουν ήδη μπει 20 εκατ. ευρώ [....]
Την ίδια στιγμή, η συγχώνευση θα επιτρέψει στον αερομεταφορέα να εξοικονομήσει, σε ετήσια βάση, περίπου 20 εκατ. ευρώ, λόγω των διοικητικών, τεχνικών και οικονομικών συνεργιών, σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις του επικεφαλής της εισηγμένης Ευτύχη Βασιλάκη.
Με άλλα λόγια, το “payback” διάστημα για την Aegean, αποκλειστικά σε επίπεδο μείωσης κόστους, διαμορφώνεται περίπου σε τριάμισι χρόνια. Και εάν ληφθεί υπόψη η αναδιάρθρωση του δικτύου πτήσεων, με στόχο αυτό να καταστεί περισσότερο αποδοτικό, όπως και η επιστροφή στην κερδοφορία, γίνεται αντιληπτό γιατί το deal θα «απογειώσει» τον όμιλο Aegean όπου η Olympic Air θα είναι θυγατρική.
Απογείωση στο ταμπλό
Οι προοπτικές που διαμορφώνονται για την Aegean «καθρεφτίζονται» στις επιδόσεις της μετοχής στο ταμπλό και στις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο του 2013 η Piraeus Sec. έδινε τιμή-στόχο για την ΑΡΑΙΓ μόλις 2,20 ευρώ από 1,60 προηγουμένως, ενώ η Citi τον περασμένο Ιούλιο έδινε τιμή-στόχο 3,40 ευρώ.
Ωστόσο, μετά την ανακοίνωση της έγκρισης της συγχώνευσης μέσω εξαγοράς το τοπίο για την μετοχή άλλαξε άρδην. Η Alpha Finance, σε πρόσφατη έκθεσή της (17 Οκτ.), απένειμε τιμή-στόχο 6 ευρώ, ενώ αναβάθμισε τη σύσταση από neutral σε outperform. Επίσης, η Citigroup σε έκθεσή της (2 Οκτ.) εκτιμά ότι η εισηγμένη θα εμφανίσει καθαρή κερδοφορία για το 2013 και το 2014 ύψους 35,9 και 40,4 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Επιπλέον, τα μεγέθη της Olympic Air (ζημιές της τάξης των 12 εκατ. στο εξάμηνο) αναμένεται να «βγουν» από το κόκκινο, δεδομένου ότι το business plan θα στηρίζεται σε όρους κερδοφορίας.
Παράλληλα, η Aegean Airlines ανήκει στην «ομάδα» των εταιρειών (Jumbo, Fourlis κ.α.) με τις καλύτερες επιδόσεις του δωδεκαμήνου στο Χ.Α.
Το νέο σχήμα
Ο νέος όμιλος θα αποτελείται από 45 αεροπλάνα (30 της Aegean και 15 με leasing της Olympic Air), ενώ τα σχέδια περιλαμβάνουν τον διπλασιασμό των προορισμών σε βάθος επταετίας, με στόχο να ενισχύσει-αλλά και να στηριχθεί- το θετικό μομέντουμ του ελληνικού τουρισμού.
Επίσης, το «brand» Olympic Air αναμένεται να παραμείνει ενεργό στους κόλπους της Aegean Airlines, ενώ ερώτημα αποτελεί τι «μέλλει γενέσθαι» με τις συνδεόμενες ή θυγατρικές εταιρείες του ομίλου MIG.
Ήδη, η MIG, από την πρωτομαγιά του 2013, έχει προχωρήσει στο κλείσιμο της Olympic Engineering. Και μένει να φανεί, εάν η Olympic Handling θα αποτελεί το φορέα επίγειας εξυπηρέτησης του νέου σχήματος ή θα εξυπηρετεί μόνο την Olympic Air ή η «παρουσία» της Goldair και της Swissport θα ενισχυθεί.
Αντίστοιχα ερωτήματα τίθενται και για την Olympic Catering, της οποίας ένας από τους βασικούς πελάτες είναι η Olympic Air.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Πηγή: capital.gr