Τις αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό και την οικονομία της Κέρκυρας που θα έχει ενδεχόμενη μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας λόγω της μη προσαρμογής του σε διεθνή πρότυπα ασφαλούς λειτουργίας επεσήμανε η Άντζελα Γκερέκου σε σχετική επίκαιρη ερώτηση που συζητήθηκε με τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Χατζηδάκη.
Η βουλευτής Κερκύρας σημείωσε ότι εάν δεν προχωρήσουν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις για την κάλυψη των αναγκών ασφαλούς λειτουργίας του αεροδρομίου τότε ο Αερολιμένας δεν θα μπορέσει να πιστοποιηθεί χωρίς να υποβαθμιστεί επιχειρησιακά. Η μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του διαδρόμου θα καταστήσει μη βιώσιμες τις πτήσεις από και προς μακρινούς ευρωπαϊκούς προορισμούς όπως η Αγγλία και οι Σκανδιναβικές χώρες. Και αυτό διότι σύμφωνα με έγγραφο της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορέων (IACA) για να πραγματοποιούνται οι πτήσεις με πλήρες φορτίο θα πρέπει να κάνουν τεχνικές προσγειώσεις για ανεφοδιασμό σε ενδιάμεσους σταθμούς, διαδικασία που καθιστά τις πτήσεις οικονομικά ασύμφορες. Μάλιστα η IACA με επιστολή της προς τον Υπουργό Ανάπτυξης στις 6/2/2013 ζητά διευκρινίσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το ζήτημα η ελληνική κυβέρνηση.
Οι ανάγκες ασφαλούς λειτουργίας του Αερολιμένα Κέρκυρας αφορούν μεταξύ άλλων την προστασία της περιοχής που γειτνιάζει με το βόρειο άκρο του διαδρόμου στην οποία υπάρχει αυξημένος κίνδυνος κατά της ανθρώπινης ζωής από αεροπορικό ατύχημα και από τις ταχύτητες των εκπεμπόμενων καυσαερίων των απογειούμενων από το βόρειο άκρο αεροσκαφών. Η προσαρμογή του αεροδρόμιου ως προς αυτό το σημείο αποτελεί υποχρέωση της χώρας μας προς τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας την οποία έχει αναλάβει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέσω μιας διαδικασίας πιστοποίησης η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η ΥΠΑ έχει προτείνει δύο εναλλακτικές λύσεις για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης. Η πρώτη προβλέπει την τροποποίηση του Σχεδίου Πόλεως της περιοχής Παγκρατέικα για αλλαγή χρήσης καθώς και την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου που απαιτείται για την επαναχάραξη του οδικού τμήματος που σήμερα γειτνιάζει με το βόρειο άκρο του διαδρόμου προσγείωσης. Στη δεύτερη εναλλακτική προβλέπεται η υπογειοποίηση τμήματος του εξωτερικού δακτυλίου της πόλης χωρίς την τροποποίηση της οριζόντιας χάραξης αυτού.
O κ. Χατζηδάκης επεσήμανε ότι οι προτεινόμενες από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων προτάσεις θα οδηγήσουν στη καλύτερη περίπτωση στη μείωση του μήκους του αεροδιαδρόμου που κατά συνέπεια θα μπορεί να υποδεχθεί μόνο μικρότερα αεροπλάνα άρα και λιγότερους τουρίστες. Στάθηκε δε στην ανάγκη να βρεθεί η βέλτιστη λύση σημειώνοντας ότι αυτή δε θα είναι χωρίς κόστος: «θα έχει κόστος και για εμάς που θα την υποστηρίξουμε, θα έχει κόστος και για τις τοπικές και περιφερειακές αρχές. Όμως, το κόστος αυτό ασφαλώς θα είναι μικρότερο από το τελικό όφελος που θα είναι να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για ένα λειτουργικό, ασφαλές και σύγχρονο αεροδρόμιο στην Κέρκυρα».
Μάλιστα σε σχετική τεχνική έκθεση που έχει αποσταλεί προς την ΥΠΑ η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων οποία καταλήγει ότι η πλέον εφικτή λύση της προς απαλλοτρίωση περιοχής στο βόρειο άκρο του διαδρόμου είναι η μείωση των επιχειρησιακών δεδομένων του διαδρόμου.
Με δεδομένο ότι ο Αερολιμένας Κέρκυρας βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, είναι προφανές ότι κανένας σοβαρός επενδυτής δεν πρόκειται να επενδύσει σε ένα αεροδρόμιο το οποίο δεν είναι πιστοποιημένο με βάση τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας. Από την άλλη, κανένας σοβαρός επενδυτής δεν πρόκειται να επενδύσει σε ένα αεροδρόμιο που εφόσον πιστοποιηθεί με τα σημερινά δεδομένα, θα έχει απολέσει την επιχειρησιακή ικανότητά του.
πηγή: metaforespress.gr