Όταν μία ελληνική εταιρεία που απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες εργαζομένους εμφανίζεται, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, έτοιμη να προχωρήσει σε προσλήψεις 100 και πλέον υπαλλήλων μέσα σε μόλις λίγους μήνες με την προοπτική να γίνουν ακόμη περισσότεροι μέχρι το τέλος του έτους, το γεγονός και μόνο αποτελεί από μόνο του ένα μήνυμα αισιοδοξίας. Πόσο μάλλον όταν η συγκεκριμένη εταιρεία δραστηριοποιείται σε έναν από τους πλέον δύσκολους και ανταγωνιστικούς τομείς, όπως είναι οι αερομεταφορές, έχοντας ταυτόχρονα το προσόν να έχει οριστεί ως ο εθνικός αερομεταφορέας της Σουηδίας για πτήσεις προς το Ιράκ!
Ο λόγος για την εταιρεία Hermes Airlines, η δημιουργία της οποίας αν και αποτέλεσε «καρπό» του γάλλου επιχειρηματία Αντουάν Φερέτι, «φοράει» τα ελληνικά χρώματα έχοντας τη διοικητική της ...
έδρα στην Ελλάδα, αλλά και στο «τιμόνι» της ένα από τα πλέον πολύπειρα στελέχη που έχει αναδείξει η χώρα μας στον αεροπορικό τομέα. Πρόκειται για το μέλος του δ.σ και εκτελεστικό διευθυντή της εταιρείας κ. Θόδωρο Καραμπάτη, ο οποίος εντόπισε εν μέσω κρίσης τόσο τις αναδυόμενες ευκαιρίες στην ελληνική αγορά όσο και τα κενά που υπήρχαν στις τσάρτερ πτήσεις, αλλά και στις τακτικές συνδέσεις της Αθήνας με μεγάλα αστικά κέντρα του εξωτερικού όπου υπάρχουν σημαντικές ελληνικές κοινότητες.
Μεγαλωμένος στη Θεσσαλονίκη από γονείς που απασχολούνταν στην ακμάζουσα, κατά τις δεκαετίες του ‘60 και του ’70, ελληνική κλωστοϋφαντουργία, ο Θ. Καραμπάτης θα αντιληφθεί από πολύ νωρίς πως ο μόνος δρόμος για να μπορέσει να κάνει πράξη όλα όσα είχε στο μυαλό του, ήταν να φύγει στο εξωτερικό.
Το 1978 θα μεταναστεύσει στη Σουηδία όπου και θα κάνει τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα βρίσκοντας απασχόληση στον τομέα των μεταφορών και εν συνεχεία του τουρισμού. Το τέλος της δεκαετίας του 1980 θα τον βρει να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε μία από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Σκανδιναβίας, έχοντας αναγνωριστεί ως ένα από τα πλέον ικανά στελέχη στον τομέα των αερομεταφορών.
Η καταξίωση είχε έρθει και μαζί με αυτή και ο νόστος για την πατρίδα. Το1992 μαζί με σουηδούς συνεργάτες του θα δημιουργήσει στην Ελλάδα την αεροπορική εταιρεία VENUS. «Επρόκειτο για μία αεροπορική εταιρεία που είχε μία πολύ καλή πορεία. Το περιβάλλον στην χώρα μας τότε όμως ήταν εξαιρετικά αρνητικό για εταιρείες που ήθελαν να δραστηριοποιηθούν στον αεροπορικό χώρο. Το παραπάνω γεγονός είχε σαν αποτέλεσμα μία εξαιρετικά υγιής εταιρεία, σταδιακά, να μετατραπεί σε προβληματική και το 2000 να σταματήσει τη λειτουργία της» αναφέρει ο κ. Καραμπάτης. Παρόλα αυτά όμως ο ίδιος δεν το βάζει κάτω. Για μία ακόμη φορά θα εγκαταλείψει τη χώρα μας και θα δραστηριοποιηθεί σε διάφορα αεροπορικά projects στην Μέση Ανατολή, έχοντας ως βάση του το Ντουμπάι. Ήταν η χρονική περίοδος που θα συνδεθεί με στενή φιλία με τον Αντουάν Φερέτι.
Ο γάλλος επιχειρηματίας είναι ήδη ο ιδιοκτήτης της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας Air Méditerranée, η οποία συνδέει τη Γαλλία με προορισμούς της Βόρειας Αφρικής, της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Μέσα στα σχέδια του είναι όμως να δημιουργήσει και μία δεύτερη. Η διαδικασία δημιουργίας της Hermes Airlines ήταν πλέον ζήτημα χρόνου και εκείνος που θα αναλάμβανε να την «τρέξει» ήταν ο Θόδωρος Καραμπάτης. «Η εταιρεία δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 2010 και ξεκίνησε το πτητικό της έργο, αρχικά με ένα αεροπλάνο, ένα μήνα αργότερα. Μέχρι τον Απρίλιο του 2011 τα αεροπλάνα έγιναν πέντε, ένα Airbus 320, τρία Airbus 321 και ένα Boeing 737.
Η διοικητική έδρα της εταιρείας είναι η Ελλάδα. Στην χώρα μας βρίσκεται η διοίκηση του πτητικού τμήματος, του τμήματος συντήρησης κ.α. Αυτή τη στιγμή η Hermes Airlines απασχολεί 235 άτομα. Ο μεγάλος όγκος των εργαζομένων μας απασχολείται στο εξωτερικό και αυτό διότι τα αεροπλάνα μας πετούν από το εξωτερικό. Οι πτήσεις μας ξεκινούν κυρίως από το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκωλ στο Παρίσι, τη Λυών, το Μπορντώ και τη Μασσαλία προς προορισμούς της Ελλάδος κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και σε διάφορες άλλες χώρες της Ευρώπης, καθώς επίσης και της Βόρειας Αφρικής, όλο τον χρόνο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Καραμπάτης, τονίζοντας παράλληλα πως από φέτος η εταιρεία θα χρησιμοποιεί ως βάση της, για τρία τουλάχιστον αεροσκάφη της, την Ελλάδα και ειδικότερα το Ηράκλειο. «Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα θα ξεκινάν αντίστροφα από την Κρήτη προς διάφορους ευρωπαϊκούς προορισμούς φέρνοντας τουρίστες στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε στάδιο προγραμματισμού ώστε να ξεκινήσουμε κάποιες τακτικές πτήσεις από Αγγλία μέσω Αθηνών προς προορισμούς της Μέσης Ανατολής» συμπληρώνει ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας.
Έχοντας ως μέτρο σύγκρισης την προηγούμενη προσπάθειά του στις αερομεταφορές κατά τη δεκαετία του 1990 ο Θ. Καραμπάτης θα αντιληφθεί ότι τίποτε στη χώρα πλέον δεν είναι ίδιο. Υπάρχουν όμως και οι θετικές πτυχές της νέας κατάστασης. «Όταν ήρθαμε στην Ελλάδα ξαφνιαστήκαμε διότι δεν αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες. Είδαμε ότι είχαν βελτιωθεί αρκετά τα πράγματα στο κομμάτι που αφορά την πιστοποίηση νέων αεροπορικών εταιρειών από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας όπως επίσης και την παρακολούθησή τους. Τα χρονικά διαστήματα εντός των οποίων προχώρησαν οι σχετικές διαδικασίες ήταν απολύτως λογικά και μπορώ να πω ακόμη και σύντομα από την πλευρά του κράτους. Ήταν κάτι που μας βοήθησε να είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει. Μέσα σε ένα χρόνο αναπτυχθήκαμε και δημιουργήσαμε 235 θέσεις εργασίας. Εφόσον προχωρήσουν τα σχέδια μας για την αγορά κάποιων μεγάλων αεροσκαφών, υπολογίζουμε πως μέχρι τον Ιούνιο και σε πρώτη φάση, θα προχωρήσουμε στην πρόσληψη 100 ακόμη υπαλλήλων. Έχουμε σχέδια ανάπτυξης, αλλά εμείς δεν είμαστε η εταιρεία που θέλει να πετάει παντού σε όλη την Ευρώπη με τακτικές γραμμές» τονίζει ο κ. Καραμπάτης.
Παράλληλα όμως δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις δυσκολίες που υπάρχουν για τις αεροπορικές εταιρείες, εξαιτίας της τιμολογιακής κυρίως πολιτικής που ακολουθεί το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». «Το αεροδρόμιο της Αθήνας αν και τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε κάποιες προσφορές προς τις αεροπορικές εταιρείες, πρέπει να αναθεωρήσει την τιμολογιακή του πολιτική. Κατά τη γνώμη μου ένας σημαντικός λόγος που η Ολυμπιακή δεν μπόρεσε να αναπτυχθεί και να προχωρήσει όπως είχε υπολογίσει, ήταν το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με τα υψηλά τέλη στάθμευσης, τέλη χρήσης κ.τ.λ Εμείς δεν έχουμε αεροπλάνα που να σταθμεύουν στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο και ένας από τους βασικούς λόγους είναι οι υπέρογκες χρεώσεις, καθώς είναι ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια της Ευρώπης» καταλήγει ο κ. Καραμπάτης.
Πηγή:ellinasasfalistis.blogspot.gr
Ο λόγος για την εταιρεία Hermes Airlines, η δημιουργία της οποίας αν και αποτέλεσε «καρπό» του γάλλου επιχειρηματία Αντουάν Φερέτι, «φοράει» τα ελληνικά χρώματα έχοντας τη διοικητική της ...
έδρα στην Ελλάδα, αλλά και στο «τιμόνι» της ένα από τα πλέον πολύπειρα στελέχη που έχει αναδείξει η χώρα μας στον αεροπορικό τομέα. Πρόκειται για το μέλος του δ.σ και εκτελεστικό διευθυντή της εταιρείας κ. Θόδωρο Καραμπάτη, ο οποίος εντόπισε εν μέσω κρίσης τόσο τις αναδυόμενες ευκαιρίες στην ελληνική αγορά όσο και τα κενά που υπήρχαν στις τσάρτερ πτήσεις, αλλά και στις τακτικές συνδέσεις της Αθήνας με μεγάλα αστικά κέντρα του εξωτερικού όπου υπάρχουν σημαντικές ελληνικές κοινότητες.
Μεγαλωμένος στη Θεσσαλονίκη από γονείς που απασχολούνταν στην ακμάζουσα, κατά τις δεκαετίες του ‘60 και του ’70, ελληνική κλωστοϋφαντουργία, ο Θ. Καραμπάτης θα αντιληφθεί από πολύ νωρίς πως ο μόνος δρόμος για να μπορέσει να κάνει πράξη όλα όσα είχε στο μυαλό του, ήταν να φύγει στο εξωτερικό.
Το 1978 θα μεταναστεύσει στη Σουηδία όπου και θα κάνει τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα βρίσκοντας απασχόληση στον τομέα των μεταφορών και εν συνεχεία του τουρισμού. Το τέλος της δεκαετίας του 1980 θα τον βρει να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε μία από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Σκανδιναβίας, έχοντας αναγνωριστεί ως ένα από τα πλέον ικανά στελέχη στον τομέα των αερομεταφορών.
Η καταξίωση είχε έρθει και μαζί με αυτή και ο νόστος για την πατρίδα. Το1992 μαζί με σουηδούς συνεργάτες του θα δημιουργήσει στην Ελλάδα την αεροπορική εταιρεία VENUS. «Επρόκειτο για μία αεροπορική εταιρεία που είχε μία πολύ καλή πορεία. Το περιβάλλον στην χώρα μας τότε όμως ήταν εξαιρετικά αρνητικό για εταιρείες που ήθελαν να δραστηριοποιηθούν στον αεροπορικό χώρο. Το παραπάνω γεγονός είχε σαν αποτέλεσμα μία εξαιρετικά υγιής εταιρεία, σταδιακά, να μετατραπεί σε προβληματική και το 2000 να σταματήσει τη λειτουργία της» αναφέρει ο κ. Καραμπάτης. Παρόλα αυτά όμως ο ίδιος δεν το βάζει κάτω. Για μία ακόμη φορά θα εγκαταλείψει τη χώρα μας και θα δραστηριοποιηθεί σε διάφορα αεροπορικά projects στην Μέση Ανατολή, έχοντας ως βάση του το Ντουμπάι. Ήταν η χρονική περίοδος που θα συνδεθεί με στενή φιλία με τον Αντουάν Φερέτι.
Ο γάλλος επιχειρηματίας είναι ήδη ο ιδιοκτήτης της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας Air Méditerranée, η οποία συνδέει τη Γαλλία με προορισμούς της Βόρειας Αφρικής, της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Μέσα στα σχέδια του είναι όμως να δημιουργήσει και μία δεύτερη. Η διαδικασία δημιουργίας της Hermes Airlines ήταν πλέον ζήτημα χρόνου και εκείνος που θα αναλάμβανε να την «τρέξει» ήταν ο Θόδωρος Καραμπάτης. «Η εταιρεία δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 2010 και ξεκίνησε το πτητικό της έργο, αρχικά με ένα αεροπλάνο, ένα μήνα αργότερα. Μέχρι τον Απρίλιο του 2011 τα αεροπλάνα έγιναν πέντε, ένα Airbus 320, τρία Airbus 321 και ένα Boeing 737.
Η διοικητική έδρα της εταιρείας είναι η Ελλάδα. Στην χώρα μας βρίσκεται η διοίκηση του πτητικού τμήματος, του τμήματος συντήρησης κ.α. Αυτή τη στιγμή η Hermes Airlines απασχολεί 235 άτομα. Ο μεγάλος όγκος των εργαζομένων μας απασχολείται στο εξωτερικό και αυτό διότι τα αεροπλάνα μας πετούν από το εξωτερικό. Οι πτήσεις μας ξεκινούν κυρίως από το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκωλ στο Παρίσι, τη Λυών, το Μπορντώ και τη Μασσαλία προς προορισμούς της Ελλάδος κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και σε διάφορες άλλες χώρες της Ευρώπης, καθώς επίσης και της Βόρειας Αφρικής, όλο τον χρόνο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Καραμπάτης, τονίζοντας παράλληλα πως από φέτος η εταιρεία θα χρησιμοποιεί ως βάση της, για τρία τουλάχιστον αεροσκάφη της, την Ελλάδα και ειδικότερα το Ηράκλειο. «Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα θα ξεκινάν αντίστροφα από την Κρήτη προς διάφορους ευρωπαϊκούς προορισμούς φέρνοντας τουρίστες στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε στάδιο προγραμματισμού ώστε να ξεκινήσουμε κάποιες τακτικές πτήσεις από Αγγλία μέσω Αθηνών προς προορισμούς της Μέσης Ανατολής» συμπληρώνει ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας.
Έχοντας ως μέτρο σύγκρισης την προηγούμενη προσπάθειά του στις αερομεταφορές κατά τη δεκαετία του 1990 ο Θ. Καραμπάτης θα αντιληφθεί ότι τίποτε στη χώρα πλέον δεν είναι ίδιο. Υπάρχουν όμως και οι θετικές πτυχές της νέας κατάστασης. «Όταν ήρθαμε στην Ελλάδα ξαφνιαστήκαμε διότι δεν αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες. Είδαμε ότι είχαν βελτιωθεί αρκετά τα πράγματα στο κομμάτι που αφορά την πιστοποίηση νέων αεροπορικών εταιρειών από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας όπως επίσης και την παρακολούθησή τους. Τα χρονικά διαστήματα εντός των οποίων προχώρησαν οι σχετικές διαδικασίες ήταν απολύτως λογικά και μπορώ να πω ακόμη και σύντομα από την πλευρά του κράτους. Ήταν κάτι που μας βοήθησε να είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει. Μέσα σε ένα χρόνο αναπτυχθήκαμε και δημιουργήσαμε 235 θέσεις εργασίας. Εφόσον προχωρήσουν τα σχέδια μας για την αγορά κάποιων μεγάλων αεροσκαφών, υπολογίζουμε πως μέχρι τον Ιούνιο και σε πρώτη φάση, θα προχωρήσουμε στην πρόσληψη 100 ακόμη υπαλλήλων. Έχουμε σχέδια ανάπτυξης, αλλά εμείς δεν είμαστε η εταιρεία που θέλει να πετάει παντού σε όλη την Ευρώπη με τακτικές γραμμές» τονίζει ο κ. Καραμπάτης.
Παράλληλα όμως δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις δυσκολίες που υπάρχουν για τις αεροπορικές εταιρείες, εξαιτίας της τιμολογιακής κυρίως πολιτικής που ακολουθεί το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». «Το αεροδρόμιο της Αθήνας αν και τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε κάποιες προσφορές προς τις αεροπορικές εταιρείες, πρέπει να αναθεωρήσει την τιμολογιακή του πολιτική. Κατά τη γνώμη μου ένας σημαντικός λόγος που η Ολυμπιακή δεν μπόρεσε να αναπτυχθεί και να προχωρήσει όπως είχε υπολογίσει, ήταν το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με τα υψηλά τέλη στάθμευσης, τέλη χρήσης κ.τ.λ Εμείς δεν έχουμε αεροπλάνα που να σταθμεύουν στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο και ένας από τους βασικούς λόγους είναι οι υπέρογκες χρεώσεις, καθώς είναι ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια της Ευρώπης» καταλήγει ο κ. Καραμπάτης.
Πηγή:ellinasasfalistis.blogspot.gr