Στα 5,1 δισ., ήτοι 2,63%, η συνεισφορά του αεροδρομίου της Αθήνας στο ΑΕΠ...
Στο 2,63% του ΑΕΠ της χώρας αντιστοιχεί η, άμεση και έμμεση, συνεισφορά του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”, ήτοι 5,1 δισ. ευρώ ετησίως. Αυτό προκύπτει από μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που παρουσιάστηκε στο 1ο “Διεθνές Συμπόσιο Κορυφαίων Στελεχών Αεροδρομίων”, το οποίο διεξήχθη χθες στην Αθήνα.
Η παρουσίαση της μελέτης συμπίπτει χρονικά με την έναρξη της διαδικασίας αποκρατικοποίησης του “Ελ. Βενιζέλος” (55% κατέχει το κράτος, 45% το δημόσιο), αλλά και με την πώληση του ποσοστού της Hochtief στο συνταξιοδοτικό ταμείο PSP του Καναδά.
Σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης, το “Ελ. Βενιζέλος”, από το 2001, έχει δημιουργήσει συνολικά 100.000 θέσεις εργασίας. Από τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται, εντός του χώρου του αεροδρομίου, σε επίπεδο άμεσων επιπτώσεων, η αξία ανέρχεται στα 1,95 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 1,01% του ΑΕΠ της χώρας.
Οι έμμεσες επιπτώσεις αναφέρονται κυρίως στις οικονομικές μονάδες, οι οποίες, αν και δεν είναι γεωγραφικά εγκαταστημένες στην περιοχή του αεροδρομίου, εξαρτούν την οικονομική τους δραστηριότητα, σε σημαντικό βαθμό, από την ύπαρξη του αεροδρομίου.
Για παράδειγμα, ιδιαίτερα σημαντική είναι η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη που προκαλεί η λειτουργία του αεροδρομίου, σε επίπεδο συνολικής τουριστικής δαπάνης. Βάσει της έρευνας, προκύπτει ότι, από την ποσοτικοποίηση της συνολικής τουριστικής κίνησης, που δημιουργείται χάρη στο ΔΑΑ, η προστιθέμενη αξία αντιστοιχεί στα 2,65 δισ. ευρώ, με παράλληλη δημιουργία 71.791 θέσεων εργασίας.
“Η συνεισφορά της τάξης 2,63% στο ΑΕΠ της Ελλάδας κρίνεται ικανοποιητική, καθώς τοποθετείται στην ανώτερη κλίμακα, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσοστά ευρωπαϊκών αεροδρομίων, που κυμαίνονται μεταξύ 1,4% και 2,5% του ΑΕΠ”, ανέφερε ο καθηγητής Γρηγόρης Πραστάκος.
Πάντως, το αεροδρόμιο έχει να αντιμετωπίσει σωρεία προκλήσεων, όπως: τη μείωση της επιβατικής κίνησης (-10,4% το 2012), την ωρίμανση της ευρωπαϊκής αγοράς (οι επιβάτες αυξήθηκαν μόλις 1,8% πέρσι στην Ευρώπη) και την σαφή μετατόπιση του κέντρου βάρους της αεροπορικής ζήτησης σε Ασία, Μέση Ανατολή και τις χώρες της λεγόμενης “Νέας Ευρώπης” (π.χ. Τουρκία, Ρωσία).
πηγή:metaforespress.gr